Skip to main content

Happy Birthday dan Selamat Bersara Mak

14.3.2016 hari yang sangat istimewa untuk aku dan seluruh family aku..haha..happy birthday mak, my wish for mak adalah:
1. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.
2. Dikurniakan kesihatan yang baik.
3. Dapat pergi umrah lagi tahun ni.
4. Abah cakap nak jalan2 dengan mak pergi travel 1 dunia..woohoooo betul ke tuh..haha
5. Semoga bertambah amal ibadah
6. Jangan asyik naik angin je..haha
7. Boleh lah datang sarawak selalu pasni
8. Nak rasa masakan mak selalu.. tak nak asyik masak nasi je, pastu beli lauk dekat kedai..waaaaa

Dannnnnnn tahun 2016 ni jugak tahun yang terakhir mak berkhidmat dalam kementerian pelajaran sebagai cikgu.. yuhuuuu merdeka lah mak tak payah pergi sekolah dah, tak payah nak rempit pergi sekolah sebab lambat, tak payah balik malam2 macam selalu, tak payah buat soalan exam, tak payah buat minit mesyuarat n bla bla bla lagi lah kerja cikgu yang sepatutnya kena buat..

Dannnnnnnnn aku pun merdekaaaaaa.... tak payah mak kejut 2-3 pagi semata2 nak kena buat minit mesyuarat, tak payah kena marking paper budak2 ni.... ye lah bila marking paper dengan mak, sambil marking paper mak akan membebel ''apa lah budak2 ni soalan senang pun tak boleh jawab'', ''baca buku ke tak''...hahah hadoiiiii sabar jer

Tapi best lah tengok ceremony farewell mak, tengok gambar pun meriah gila..mak cakap dapat cincin and gelang emas..wohooooo mantapss lah cikgu zainab, pastu sempat bahan mak sebab nampak mak pegang tisu.
me: yuhuuu mak nangis ke tu?
mak: eh tak ada lah, mana ada..
me: yeke, leh caye ke..tuuuuuuu tisuuuuu.....tipuuu tak nangis..hahah (biadap anak bahan mak).
mak: sebak je sebab diorang tayang video montaj n sajak puisi bagai.
me: sebak tu maknanya apa mak? sedih lah kan? sedih maknanya nangis lah kan..hahahah psiko mak
mak: amboiii mentang belajar kaunseling, dengan mak pun sempat lagi..
me: well ilmu kena praktikkan, nanti bebal payah..lembap terus..


Happy birthday sweet 58th years old to my wonderful women in my life, you are everything for me..sorry minggu ni merajuk dengan mak, hahaha sapa suruh marah ena..waaaa sedih..janji tak merajuk dah (dalam hati janji je lebih, bila kena marah merajukkkk..puihhh)..jumpa lagi bulan 7 ni mak..muahhh ciket... love you mak :-)

Comments

Popular posts from this blog

Majlis Pengurniaan Anugerah Dekan

Assalamualaikum Febuari..cepatnya masa berlalu..dah habis bulan januari so maknanya ada lebih kurang 3 bulan setengah nak habis diploma..Hopefully dipermudahkan,InshaAllah..Sepanjang jadi student 18 januari 2013 adalah detik paling best, walaupun bukan konvo lagi..and i've totally sure that amin and yana pun excited kan???..kalau x excited nampak beno nipunya...hahah... so what happen that 18th of january???...biasa dengar tak anugerah dekan??..18 hb januari julung2 kalinya diadakan anugerah dekan..and anugerah dekan kali ni buat pertama kali memperkenalkan anugerah timbalan rektor...auuuu dahsyat sapa yang dapat..anugerah timbalan rektor ini khas untuk student2 yang dapat pointer 3.9 above..above kira 4 flat lah kan..Congrats laa sapa yang dapat..:-)... Hari jumaat tuh laa jugak ada midterm perbandingan agama..huwaaaaa tak dapat nak seronok2..benda yang paling worst sekali hari tuh adalah masa start program lambat yang amat..pleaseee laaa tolong laa punctual wahai mereka-merek

David's Diner Truly American Food

Since aku memang suka makan dan memang suka cuba kedai-kedai makan yang baru, ada jugak yang tanya, eh ainaa, kau kan suka makan??...so dengan muka blur aku jawab ''memang la, suka sesangat-sangat, dah tu kenapanya???...kawan aku cakap ''apsal kau tak update entry pasal kedai-kedai makan yang pernah kau pergi, mesti belambak-lambak kan kedai makan yang penuh dalam entry kau..aku pun terfikir, ''haah la kan, kot-kot boleh buat review ke''.. so kawan aku pun cakap lagi '' ko kan belajar dekat sarawak, boleh la review kedai-kedai makan yang best dekat sarawak, senang la kalau-kalau aku or sapa-sapa nak pergi melancong''..ok la sahabat, demi kau, aku pun mula gigih update blog pasal makanan..hihi..dah macam jalan-jalan cari makan kan.. jadi last week aku memang tiba-tiba teringin nak makan makanan western siang-siang 'rengak' macam ni, kat ipoh susah nak cari kedai makan western siang-siang, selalu ada malam je... jadi aku terfikir

Masa Untuk Pulang- Part 2

Ok sambung part 2 pulak, bangun je tidur sabtu tu, harapan aku adalah aku akan nampak abah tengah duduk makan kurma kat ruang tamu rumah. Tempat favourite abah dekat sofa shape L tu. Tu kira memang port lepak abah lah. Sambil update bisnes dia, abah akan mengunyah kurma lah, muruku lah, kacang, gajus segala mak nenek tu lah. Lepas tu dia akan letak semua makanan tu atas sofa.. Hahah mak lah yang akan kutip semua makanan tu then letak kat dapur. Homaiiii rindu nya moment2 tu. Tapi aku hampa bila bangun tidur memang tak jumpa dan tak nampak pun kelibat abah kat ruang tamu tu. Sunyi sepi je rumah, kosong!!...sekosong rasa hati aku. Then mak panggil breakfast sama2 dengan dia. Actually tak breakfast sangat pun sebab dah pukul 12 masa tu. Tapi entah kenapa aku tak lapar. Memang selera makan hilang entah mana2 dia pergi. So aku skip breakfast. Memang aku banyak diam je kat rumah. Hilang terus keceriaan aku yang suka jerit2 bila dekat rumah. Adik2 aku pun tak berani sangat nak tegur. Ala je l