Skip to main content

Selamat Pengantin Baru Tepppp

Finally bff zaman kolej since 2010 nak kahwin dah. Sumpah rasa sedih gila, dah lah jarang dah jumpa budak pendek ni.. Tup tup nak kahwin, wuuuu tacing mak..haha.. Tanggal 20 Ogos 2016 selamat dah tepp ni jadi isteri dekat Putra. To be honest, aku tak kenal dan tak pernah jumpa langsung si Putra ni, tapi aku yakin dia lelaki yang baik, yang mampu jaga kawan kesayangan aku ni... Tapi aku yakin jauh di sudut hati tepp ni mesti sedih sebab mak ayah tak ada di hari bahagia dia. Bayangkan mak dia meninggal seminggu sebelum nikah, kalau tak silap aku lah. Ingat lagi menangis2 aku dengar cerita dia bila tepp cakap ''aku tak tau rasa apa, tak tau nak nikah ke tak''.. Allahurabbi berat betul dugaan kau sayang. Tapi aku tau kau memang kuat kan. Semoga pakcik dan makcik di tempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Dulu masa zaman kolej, kalau tepp balik lenggong dia selalu bawak makanan yang mak dia masak. Ada satu makanan tu yang aku suka mak dia masak, ikan masak lemak cili api, tapi tak tau tu ikan apa. Yang aku tau ikan tu ya rabbi punya lah banyak tulang. Selalu kalau kitorang makan, tepp lah yang selalu perisi ikan tu sebab aku selalu bising plus merengek sebab banyak tulang, tercekik lah apa lah.. tampo laju-laju kang... Wuuuu rindu sangat zaman kolej dulu. Aku boleh gila dengan kau dan Amin aja. Dengan orang lain macam kena behave je.. Choiii..

Aku pun tak tau napa sampai sekarang susah nak panggil budak pendek ni Awatif, nama sedappp wei.. tapi dapat kat aku jahanam nama orang.. tinggal tepppppp... kalau jerit pun sebatu boleh dengar tepppppppp..hahahah,.. perangaiiii... Teppp ni lah satu-satu kawan, bff, bestie, bestfriend semua lah yang seangkatan dengannya yang aku tak malu nak nangis, tak malu nak merengek, tak malu nak manja, semua lah tak malu..hahaha.. dia ada satu hobi masa zaman kolej, menyanyi dalam jamban. Hari-hari aku jerit dari katil (masa duduk dekat hostel luar), hoiiiii aku tak suka kau melalak dalam jamban macam syaitonnn tau dak..hahaha.. tapi dia ni hati kering, peduli lah sedap ke tak, hostel runtuh ke apa, janji sepanjang dia tengah mandi memang kerja melalak...ohhhhh rinduu nya zaman kolej dulu.. aku rasa tuh lah zaman paling sweet, the only friend yang paling penyabar dengan perangai aku sebab masa tu aku memang terkenal dengan sikap panas baran. Pantang salah sikit nak melenting, yuckkkk apa teruk sangat zaman jahiliah aku dulu. Thank you weiii sebab sabar dengan aku.

Aku nak mintak maaf sangat-sangat dekat kau sebab tak dapat datang majlis bahagia kau. Sedih sangat rasa masa tu. kau pun tau masa tu aku ada masalah dengan ex boyfriend aku yang gila. Tak gunaa betul bila ingat... Nangis-nangis aku cerita dekat kau malam sebelum majlis kau kan. Kalau aku datang majlis kau mesti bengkak-bengkak mata. Kadang-kadang rasa kenapa lah aku boleh kenal malaun spesies macam ini. Ya Allah time tu punya struggle lah nak hadap perasaan ni and sekarang Alhamdulillah aku malas nak layan malaun tu. Lantak pi lah kat dia, who cares!!.. Semoga jodoh aku tak sesat lama-lama dan jangan bercinta dengan jodoh orang..hahahah..tu ayat aku selalu cakap kat tepp..hahah konon nak hiburkan hati sendiri. Thanks lagi weiii sebab selalu ada time aku bermasalah. Sumpah masalah ni lah yang mematangkan aku. Akan ada hikmah di sebalik semua yang berlaku, percaya je dengan kekuasaan Allah kan...

Bila aku tengok majlis kahwin kau, aku happy sangat sebab kawan aku happy. Semoga kau bahagia sayang. Kau cantikkkkk gilaaaa..rasaa nak peluk cium kau je, biar make up kau comot..haha itu satu kedengkian yang nyata..tak pe lah  bagi chance kau cantik tapi kalau kau tak make up pun kau memang cantik... Eeeee dah apasal aku puji kau??? geli makkk macam lesbian je...

Selamat pengantin baru Awatif Abu Bakar, semoga berbahagia hingga ke syurga, dapat anak yang soleh solehah. Kalau ada masalah rumah tangga dengan putra duduk bincang sama-sama, saling tolak ansur dan yang paling penting aku rasa jujur dengan pasangan masing-masing sebab bagi aku rahsia kebahagiaan rumahtangga adalah bila kita jujur dengan pasangan. Sekali kita tipu pasangan kita, susah dah kita nak bentuk kepercayaan yang dibina, wahh kelass kau jahhh cakap macam fadhilah kamsah...hahaha... Muahhhh ciket...:-).


omggggg cantikkk sangat sekali pandang macam patung barbie, dua kali pandang macam orang gila..hahahahha..tak de lah gurau lah..:-)

Awatif and putra, konferm time ni putra lega gila lepas akad nikah..


Tengah acah-acah jadi Ramlal dengan Pogo lah tuh..hahah..

Comments

Popular posts from this blog

Majlis Pengurniaan Anugerah Dekan

Assalamualaikum Febuari..cepatnya masa berlalu..dah habis bulan januari so maknanya ada lebih kurang 3 bulan setengah nak habis diploma..Hopefully dipermudahkan,InshaAllah..Sepanjang jadi student 18 januari 2013 adalah detik paling best, walaupun bukan konvo lagi..and i've totally sure that amin and yana pun excited kan???..kalau x excited nampak beno nipunya...hahah... so what happen that 18th of january???...biasa dengar tak anugerah dekan??..18 hb januari julung2 kalinya diadakan anugerah dekan..and anugerah dekan kali ni buat pertama kali memperkenalkan anugerah timbalan rektor...auuuu dahsyat sapa yang dapat..anugerah timbalan rektor ini khas untuk student2 yang dapat pointer 3.9 above..above kira 4 flat lah kan..Congrats laa sapa yang dapat..:-)... Hari jumaat tuh laa jugak ada midterm perbandingan agama..huwaaaaa tak dapat nak seronok2..benda yang paling worst sekali hari tuh adalah masa start program lambat yang amat..pleaseee laaa tolong laa punctual wahai mereka-merek

David's Diner Truly American Food

Since aku memang suka makan dan memang suka cuba kedai-kedai makan yang baru, ada jugak yang tanya, eh ainaa, kau kan suka makan??...so dengan muka blur aku jawab ''memang la, suka sesangat-sangat, dah tu kenapanya???...kawan aku cakap ''apsal kau tak update entry pasal kedai-kedai makan yang pernah kau pergi, mesti belambak-lambak kan kedai makan yang penuh dalam entry kau..aku pun terfikir, ''haah la kan, kot-kot boleh buat review ke''.. so kawan aku pun cakap lagi '' ko kan belajar dekat sarawak, boleh la review kedai-kedai makan yang best dekat sarawak, senang la kalau-kalau aku or sapa-sapa nak pergi melancong''..ok la sahabat, demi kau, aku pun mula gigih update blog pasal makanan..hihi..dah macam jalan-jalan cari makan kan.. jadi last week aku memang tiba-tiba teringin nak makan makanan western siang-siang 'rengak' macam ni, kat ipoh susah nak cari kedai makan western siang-siang, selalu ada malam je... jadi aku terfikir

Masa Untuk Pulang- Part 2

Ok sambung part 2 pulak, bangun je tidur sabtu tu, harapan aku adalah aku akan nampak abah tengah duduk makan kurma kat ruang tamu rumah. Tempat favourite abah dekat sofa shape L tu. Tu kira memang port lepak abah lah. Sambil update bisnes dia, abah akan mengunyah kurma lah, muruku lah, kacang, gajus segala mak nenek tu lah. Lepas tu dia akan letak semua makanan tu atas sofa.. Hahah mak lah yang akan kutip semua makanan tu then letak kat dapur. Homaiiii rindu nya moment2 tu. Tapi aku hampa bila bangun tidur memang tak jumpa dan tak nampak pun kelibat abah kat ruang tamu tu. Sunyi sepi je rumah, kosong!!...sekosong rasa hati aku. Then mak panggil breakfast sama2 dengan dia. Actually tak breakfast sangat pun sebab dah pukul 12 masa tu. Tapi entah kenapa aku tak lapar. Memang selera makan hilang entah mana2 dia pergi. So aku skip breakfast. Memang aku banyak diam je kat rumah. Hilang terus keceriaan aku yang suka jerit2 bila dekat rumah. Adik2 aku pun tak berani sangat nak tegur. Ala je l