Skip to main content

Alhamdulillah Diana Amir dah berhijab...:-)

Kehadiran gambar pelakon cantik manis, Diana Amir bertudung hitam yang tersebar di Internet baru-baru ini bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana Diana Amir sering menjayakan watak gadis bertudung di layar perak.

Kalau tidak silap diana amir berhijrah dari tidak berhijab kepada berhijab adalah kerana beliau sering bermimpi tentang kiamat.Apa pun Allah telah memberi petunjuk dan hidayah kepada diana untuk berhijrah kepada sesuatu yang lebih baik sebelumnya.



Pelakon Wardina Saffiyah mengucapkan tahniah kepada Diana dalam laman web rasminya kerana akhirnya pintu hatinya terbuka untuk memakai hijab. Malah Wardina sangat gembira dengan perubahan itu dan sentiasa sedia untuk menyokong Diana. Kan bagus kalau ada orang menyokong macam wardina ni, satu contoh yang amat baik untuk diikuti oleh artis lain iaitu sentiasa menyokong sesuatu perubahan yang baik.

Sebelum ini, beberapa artis muda seperti Farah Diana Anuar, Raja Farah dan Irma Hasmie turut membuat keputusan untuk menutup kepala memenuhi salah satu tuntutan sebagai umat Islam. Fenomena ini adalah satu perkara yang baik dan dilihat dari sudut positif. Lebih manis rasanya bila diana pakai tudung, nampak keayuan dan terserlah lagi kecantikannya.


Cantik kan diana pakai tudungg..i likeee it..hehehe

Diharapkan perubahan diana ni kekal untuk selama-lamanya, sama-sama kita doakan semoga niat suci beliau untuk berubah dipermudahkan Allah. Ameen. Semoga artis-artis lain pun mengikuti contoh diana iaitu berhijab ni, bukan berhijab sebab pergi mekah menunaikan haji atau umrah...

Credit to harian metro..:-)

Comments

Popular posts from this blog

Kerat14

hari tu, 1st time i tengah movie dengan my young sis atin..dia ni peghak sikit tak pernah pergi cinema..haha..masa datang tgv kat jj ni tersangat lah excited..and 1st time dapat tengok wayang malam..haha..tuh pun semua atas permission mama..kalau abah,jangan harap lah..haha..movie yang i tengok it's kerat14.. I tersangat lah minat dekat si Aaron aziz dengan siti saleha..Ya ampun mereka sangat awesome untuk digandingan bersama..cerita kerat14 ni suspen laa...cerita pasal bunuh2..haaaaa..Aaron sangat hensemm..i likeeee!! Cerita  kerat14 mengisahkan haziq yang bercinta dengan zara. Percintaan pada mulanya indah, akhirnya memakan diri apabila haziq bergaduh dengan Aril..Lelaki yang cuba mengorat zara dekat kelab malam..dalam pergaduhan itu, haziq secara tak sengaja telah menikam Aril..Untuk menutup kesalahan dari diketahui orang, haziq telah kerat badan aril kepada 14 bahagian sebelum dibuang di tong sampah. So kepada yang tak tengok lagi kerat14,sila lah tengok..:-) Kerat14 menemu...

Hang Out with my baby demok...

apabila kebosanan ini laaaa hasilnya..haha..tak ingat laa bila tarikh keluar tapi rasanya lama dah..keluar dengan jiah pergi tesco dengan cttrend..apa lagi kalau pergi sana untuk shopping...hehe Ok semua inilah model terbaru dari butik kami yaa...butik ct trend..hehe Tudung fesyen baru kat cttrend n demostrasi pakai tudung..ngeh3...pinjam jap model from tambun..ngeh3..ngeeee..haha Ipoh parade..ngeh3... haluuuuuu semuaaa....ngeh3... Makcik tomeiii sempat lagi ambil gambar time tengah nak makan...hehehe Thailand food...our menu is: -me with laksa lemak and soft drink-revive -baby with bihun tomyam and same soft drink with me...hehe baby with bihun tomyam..sedapnye tengok ketam tu..hehe

Selamat Pengantin Baru Dear BFF Khalish

23 Julai 2016 bersamaa 18 Syawal adalah hari yang mungkin biasa bagi sesetengah orang tapi hari tu merupakan hari yang bersejarah untuk bff aku si lish ..hahaha..aku terus terang rasa sedih gila bila dia dah jadi bini orang..rasa macam arrr apsal kau cepat sangat kahwin, tapi dah mungkin jodoh kau kan, so kena redha. Tahun ni dua orang bff aku kahwin, lepas ni watip pulak yang menyusul.. tu lagi sedih, bff aku sejak zaman kolej kot, kawan dari tahun 2010 sampai sekarang. Satu-satunya kawan yang paling penyabar dengan karenah aku sebab dulu masa muda belia aku sangat lah terkenal dengan sifat panas baran...hahaha sikit-sikit melenting, ntah apa-apa je perangai. Banyak bela setan kot. Hishh Astagfirullah. Dengan si lish ni aku rasa lawak sebab moment dengan dia banyak moment sengal, masuk air plus perangai yang ntah apa-apa. Kau bayangkan dia punya nak sembunyi status dia, ahahah aku ingat lagi dia nak beli cincin tunang. Choiii beria macam beruk nak ajak aku pergi India Street dekat K...